به گزارش سایت خبری اتاق بازرگانی،صنایع،معادن و کشاورزی آذربایجان غربی، جعفرصادق اسکندری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با حضور در بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن استان گفت: دو هزار و 300 واحد صنعتی و یک هزار و 250 طرح صنعتی در آذربایجان غربی موجود است.

وی با اشاره به این که 50 هزار شغل نیز در این حوزه ایجاد شده است افزود: همچنین 260 طرح بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی نیز در استان وجود دارد.

اسکندری ادامه داد: در سال گذشته 441 فقره جواز صنعتی با یک هزار و 100 میلیارد تومان با هفت هزار و 200 نفر اشتغال صادر شد.

این مسئول با بیان این که 470 فقره نیز پروانه بهره برداری معدن صاد شده است تصریح کرد: مجموع عملکرد کارگروه ها در سال 96، یک هزار و 176 با 1161 میلیارد تومان بوده است.

وی عنوان کرد: پایش واحدهای صنعتی و معدنی برای احیا واحدهای راکت، برگزاری کارگاه های آموزشی، تخصصی و مهارتی، تسهیل در ایجاد فضای کسب و کار و الکترونیکی کردن این فضا و تدوین چراغ راهنمایی سرمایه گذاری از جمله برنامه های صنعت و معدن در سال جاری است.

اسکندری با اشاره به این که پیگیری تنظیم بازار، نظارت وبازرسی واحدهای صنفی و خدماتی، پیگیری تامین ارز برای کارگروه ها از جمله اقدامات انجام شده سازمان است اظهار کرد: یک هزار و 339 قلم کالای توید داخل وجود دارد که واردات آن ممنوع اعلام شده است.